Vi ska bli med ny soffa

Ni ska få se hur Joshens rum och vårt sovrum ser ut, jag lovar. Måste bara hitta vår kamera där jag har före-bilderna och så att jag kan ta efter-bilder.
 
I dag har jag iaf storsanerat vardagsrummet där vi har bott sen i maj, det blir en del damm och smuts när man bor hela familjen i ett och samma rum under en sån lång tid. Så nu börjar man känna sig hemma igen :)
 
I kväll passade vi även på att beställa soffan som vi (mest jag) gått och trånat efter, den kanske är lite för stor men va tusan, den är ju så snygg och såå skön ;) Soffan heter Älvros och finns på IKEA, den har gått ner i pris sen vi först såg den, dessutom är det just nu fraktfritt om man beställer soffan via hemsidan. Sen får man 1 000 kr att handla annat för om man köper en soffa för ett visst belopp på IKEA just nu. Så nu kände vi att det var dags att slå till :)
Vi passade även på att beställa ändavslutniningspallen, så att soffan får som en divan-del, vi beställde även en vanlig fotpall med förvaring. Så lite compact living-tänk hade vi när vi beställde ;)
Soffan är av ljusbeige narvläder och ska vara praktiskt för barnfamiljer, så det var bl.a. därför som vi valde denna soffa :)
 
Så här ser den ut iaf :)
 
Ändavslutningsdelen som ger soffan en divan-del

 
 
Vanliga pallen med förvaring under sittdynan.
Ska bli så skönt att bli av med dom mörka och slitna skinnmöblerna som vi har nu, dom är svärfars och följde med huset och är inte vår stil riktigt. Sen för dom som undrar varför vi har valt att köpa en soffa av narvläder istället för tyg så är det för att vi har småbarn och en katt som hårar något galet mkt i perioder. Narvläder är lätt att ta hand om och väldigt slitstarkt samt suger inte åt sig katthår. Bilder kommer i november när soffan äntligen kommer hem till oss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0