Nu har jag landat!

Nu är jag inne på min tredje vecka som student och det känns väldigt bra. Det är mkt att ta in och man håller fortfarande på och vänjer sig vid att studera igen. Kan väl säga att man är väldigt trött de dagar som man har haft heldagar i skolan ;) Men det är skönt att man inte behöver vara i skolan varje dag, det gör definitivt att man orkar med mer i veckorna :) Än så länge hänger jag med i tempot iaf :) Får se hur det bli resten av studietiden :)
 
Utöver studierna så har jag letat extrajobb, ska på anställningsintervju på ett ställe som ligger 5 min från mitt hem där de behöver extrapersonal som kan hoppa in vid behov. Vilket passar bra för mig och mina studier. Det är nog svårt om det hade varit en tjänst där man ska jobba x antal timmar i veckan, speciellt de perioder som jag kommer att vara ute på LIA (Lärande i arbete = praktik) och ska arbeta på klinik MINST 35 tim i veckan. Så däför känns det bättre med en behovsanställning då det är lite mer flexibelt. Så håll tummarna för att jag fixar intervjun ;)
 
Vad har hänt mer sen jag skrev sist? Jo vi har hjälpt min mormor att flytta, hon bor nu i en mindre lägenhet (som f.ö. är jättemysig!) med centralt läge och hiss. Så nu kan hon lättare ta sig ut på stan utan att vara lika beroende av oss andra. Vilket är väldigt skönt för henne, då hon har suttit fast mer eller mindre i gamla lägenheten som har legat högst upp utan hiss. Inte det bästa för någon som har svårt att gå i trappor. Men nu har hon det mycket bättre och hon har dessutom lekplatsen rakt utanför lägenheten (man har full översikt från hennes köksfönster) så Josh och Oskar (Josh plastkusin) kan leka järnet där när vi hälsar på mormor :)

Jag har även avslutat min anställning på DS, men hoppar in när de behöver extrapersonal, extra inkomster är ju alltid välkomna nu när man är "en fattig student" vars enda inkomst är studiebidrag. Saknar dock kollegorna som man träffade varje dag typ, men samtidigt är jag nöjd med att det är ett avslutat kapitel. Det var dags att göra något annat kände jag, att jobba i butik tills man blir 65 kändes inte riktigt som något jag ville uppleva. Så nu längtar jag tills utbildningen är över så man kan komma ut i arbetslivet igen :)
 
Nu ska jag umgås en stund med sambon innan han åker iväg på sitt nattpass :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0