På min önskelista

Sorry att jag inte har bloggat på ett tag, men mitt nya jobb tar så mkt tid och energi från mig just nu. Den lilla ork och tid jag har kvar efter hästpassen (som är på minst 11 timmar och uppåt) går till min familj. Därför ligger bloggen långt ner på min prioriteringslista. Men nu fick jag en lucka eftersom vi har haft sjukstuga här hemma idag, just nu härjar förkylningar här, så det fick bli en dag hemma istället.
 
Hur som helst när vi var i Rhodos, Grekland, så hade jag köpt med mig några inredningstidningar för att ha något att läsa under semesterveckan. En dag så fann jag en bild på en så otroligt vacker vas, den heter "Dagg" och kommer från Svenskt Tenn. Och vill ha-begäret väcktes på en gång men slocknade lika fort när jag fick se prislappen, 2500 kr! Gulp! Då kände jag att det fick vara. Men så ikväll fick jag reda på att Mio säljer en kopia av vasen för 349 kr, som hittat! Dock är originalet utan tvekan snyggare men ibland får plånboken bestämma. Så vem vet, jag kanske unnar mig en sån inom snar framtid.
 
Så här ser vaserna ut.
 
 
 
Bild tagen från google.se
 
Och så här ser kopian ut när den är i sitt rätta element, och då tycker jag faktiskt att den ser helt ok ut.
 

Bild tagen från google.se
 
Nu ska jag fortsätta med tvätten och andra göromål, för i morgon är det dags för jobb och dagis igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0