Lil Davinci art frame & lerpölen

Här om dagen kom det hem en vit ram som jag har beställt till sonens rum. Det är nämligen så att sonen älskar att rita och måla, vilket gör att vi nu behöver en plats där vi kan förvara hans konstverk. Kylskåpet börjar bli lite fullt nu ;) Så då passade jag på att beställa en ram som ska hålla för upp till 50 st A4-papper med sonens konstverk på.
Ramen är otroligt smart, vi får en snygg förvaring av sonens verk och sonen blir glad och får känna sig speciell över att få dem inramade :) Det kan ju inte bli bättre :)

Denna ram beställde jag från ABC Leksaker och där skriver de så här om ramen:
 
"Ditt barns teckningar är en stor glädjekälla för dig, men hur skall du visa upp dom på bästa sätt?
Kylskåpet räcker inte alltid till!
Den här vackra ramen är lösningen för dig. Du öppnar ramen på sidan (när ramen fortfarande hänger på väggen) och placerar den nya teckningen över den gamla.
Ramen är tillverkad i vitt trä, glas och en vit bakgrund.
Ramen är lätt att hänga upp på väggen med hjälp av en pappersmall. Tejpa upp mallen på väggen sätt i skruvar eller spikar, ta ner mallen och häng upp ramen.
Den lilla ramen är i A4 storlek, och rymmer upp till 50 papper.
"
 
Se så lätt det är att sätta in konstverken i ramen :)
 
 
Så i morgon ska jag smöra med sambon om han inte kan hjälpa mig att få upp ramen. Det är alltid bra att vara två så en kan stå på avstånd och se till att ramen placeras snyggt på väggen ;)
Då ska jag även julpynta, just nu är jag ledig i fyra dagar (varav dag ett påbörjades idag) och då ska jag passa på. Nästa helg blir det för ont om tid iom att jag jobbar ganska mkt då. Så i år får ju tjuvstarta julfirandet här hemma.Känns konstigt att det är dags att fira jul, för det känns inte som om det är snart bara en månad kvar till jul.
 
Här hemma så ser man bara lera just nu när man tittar ut, inte en snöflinga i sikte. Fast det får gärna vänta tills vi har avslutat fas 1 i vårt nuvarande projekt, att få ordning på den främre del av vår tomt samt vår uppfart. Vi har haft väldiga problem med bl.a. ytvatten från vårt berg, så vår uppfart och en stor del av vår gräsmatta har varit väldigt fuktiga under större delen av åren som vi har bott här. Så fort vi har haft regn så blir vår uppfart till en enda stor lerpöl och det tar evigheter innan gräsmattan torkar upp så mkt att vi kan gå på den utan att den går i vågor. Så vi har anlitat min far som har varit här och dikat, lagt dräneringsrör och rensat tomten på döda/sjuka träd och stora stenblock.
Förhoppningsvis får vi i slutändan en fin och torr grusuppfart och en något högre och torrare gräsmatta :)
Men just nu kommer pappa bara göra grundjobbet, till våren/sommaren ska vi anlägga nytt gräs och plantera en häck av något slag, kanske kan vi till en belysning också av uppfarten. Vi har försökt rädda några buskar och plommonträdet. Får de vad som överlever detta. Vår vägförening passar även på att göra sin del av jobbet, då det ligger även på deras bord att se till att vattnet från bäcken (som går här vid vår tomt) inte forsar ner på vår tomt, vilket det tyvärr har gjort att det har varit en bidragande faktor att vår tomt har varit så blöt. Men det blir nog bra när det är klart :) Men jag ska försöka slänga upp en bild på hur det ser ut  nu inom kort :)
 
Nu ska jag krypa ner bredvid sambon och få lite sömn, så jag orkar julpynta hemmet ;)
God natt med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0