Betongkrukor

2009 så flyttade min älskade svärmor och hennes man i från sitt radhus i Åkers till sin nya lägenhet. Då hade jag även en liten Josh i magen, jag minns det för att Ankie (svärmor) "skällde" på mig så fort jag råkade lyfta något ;) I samband med deras flytt så fick vi otroligt många fina växter, trädgårdsdekorationer samt även två betongkrukor som de haft i sin trädgård. Betongkrukorna såg ut så här.
 
Dessa betongkrukor har jag, sen vi fick dom, "fått i uppgift" av Patrik att snygga till på något sätt. Men jag har inte fått tummen ur, tills i dag. I dag for sonen och jag in till Nynäs för att bl.a. köpa lavendel och jordgubbsplantor (önskemål från sonen, han kommer även ha ansvar för dom). För nu hade jag äntligen kommit fram till hur jag skulle gå tillväga :) Så medan sonen sov efter lunchen så började jag stålborsta av lite mossa på dom och sen slet jag fram en pensel och en färgburk och började måla.
 
Och här ser ni slutresultatet.
 
 
Sonens jordgubbsplantor har jag ställt på den gröna krukan så ev. myror inte dras till dom.
 
 
Dom är inte så vita i verkligheten, jag målade sparsamt med färgen för att ge dom en lite mer sliten look. Så betongen lyser igenom mer än vad som återges på bilderna. Men jag är iaf sjukt nöjd och det blev fint med lavendelplantorna också :) Nu får dom bara växa på sig lite i sina nya och större innerkrukor :)
 
Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0