Projekt trädgård

Anledningen till att ni inte får höra så mkt från mig är för att jag (utöver familj, jobbsök m.m.) jobbar för fullt med trädgården. Hittills har jag lagt kantsten runt rabatterna, planterat i pallkragen (potatis, gul lök och sommarmorötter), planterat sonens jordgubbar i en stor kruka samt planterat blommor. Sen håller jag på att gräva upp en slänt som vi har bredvid trappen, en gång i tiden var den säkert ompysslad. Men så har tidigare ägare (före svärfars tid) bara låtit den gro igen. Så nu gräver jag bort allting och ska ersätta det igenvuxna med något annat trevligt och lättskött. Och i dag har jag grävt upp gamla buskar som inte längre ska finnas kvar på tomten. En buske ska ersättas av en doftschersmin, jag har alltid sagt att om jag skulle ha en trädgård så skulle det finnas en doftschersmin i den, och snart kommer det en planta hem till oss :) Den är inte bara vacker utan den doftar även ljuvligt :)
 
Flera av er vill se bilder på trädgården och jag lovar att det kommer, när jag börjar få lite mer ordning :)
 
Så håll ut! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0