Fas ett avklarat

Då är fas ett avklarat på trädgårdsprojektet.
Så många ggr som jag har muttrat och idiotförklarat mig själv för att jag drog i gång projektet.
Men envis som jag är så gav jag inte upp ;)
 
Så här såg det ut innan, inte den bästa bilden men ändå.
Det är till vänster om trappen som jag har jobbat. Där har ogräset får härja fritt i måånga år.
En gång i tiden var det säkert fint och ompysslat, men sen lät någon det växa igen. Man kunde knappt skilja ogräs från planerade växter. Så jag beslöt mig för att gräva upp allt för hand och börja om från början.
Vi har den filosofin att vår trädgård ska vara lätt att ha hand om, så vi funderar på att sätta dit några lättskötta och marktäckande stenpartiväxter.
 
Nog om det, så här ser det ut just nu.
I morgon ska jag sätta igång och finputsa samt spetta bort gamla tegelstenar som en gång i tiden har fungerat som typ kantsten. Men tidens tand har nött på dem och de har börjat förfalla. Så de åker bort och istället ska vi försöka få till en snyggare lösning :) Längtar tills vi får ordning med växter och allt, för nu ser det bara eländigt ut ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0