Traderat & idag kommer skänken

Sedan vi fick hem det nya soffbordet så har jag saknat en duk, så jag kikade runt på nätet men hittade ingen i rätt stil eller i rätt storlek. Så jag surfarde in på Tradera och traderade hemma denna för 29 kr. Tycker att den fungerar helt ok med dom nya gardinerna så då fick den flytta hem till oss :)
 
 
I dag kommer även skänken, ÄNTLIGEN :)
Så fort vi fått lite ordning så kommer det blider på den. Jag ska även lägga upp bilder på hur vardagsrummet ser ut med nya gardinerna och nya soffbordet (med nya duken på).
 
I går när familjen hade somnat så bytte jag även matta i vardagsrummet. Vi har i många år haft vår otroligt fina ryamatta (har fått många kommentarer ang. den) som jag älskar. MEN, hur man än piskar den och dammsuger av den en gång i veckan så blir den aldrig helt ren (kemtvätt är det som gäller, men orka lämna in den flera ggr om året). Den är full med damm och smuts ändå. Vilket inte känns helt fräscht, speciellt när man har ett litet barn som gärna leker och rullar runt på den. Så igår bytte jag ut den mot en trasmatta som vi tidigare har haft under köksbordet, men eftersom sonen dräller så, så fick den tvättas och läggas undan. Men igår fick den komma fram igen och det blev riktigt bra. Den passar så bra in då den har lite blåa toner, det blev snyggt ihop med gardinerna :) Fick t.o.m. ett post-it från Patrik i morse där han skrev att han tyckte att min lilla ändring blev bra :) Trasmattan ger även en lite mer lantlig känsla, vilket är precis vad vi strävar efter :)
 
Nu ska jag umgås med sonen, han sitter här brevid mig med sin Pippi-peruk på och tittar på Chuggington ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0