Snart bär det av mot IKEA igen

Sitter här med en av våra mysiga plädar och njuter av värmen från vår braskamin. Jag har det bra med andra ord :)
Som rubriken lyder så blir det en tripp till IKEA snart, vi har ju vårt presentkort på 1 000 kr som vi måste förbruka snart. Listan håller jag på och uppdaterar så den ska vara klar tills det är dags. Bl.a. ska vi handla vägghyllor till respektive sovrum, pall till sonen som han ska ha i badrummet, några vägg- och dörrkrokar, några örngott m.m.
Ja sånt där småfix :)
 
Då får vi även möjlighet att inviga sonens nya vagn också, åkte spontant till Tumba och köpte en vagn i lördags. En Brio Sitty-09 som är väldigt fräsch, ännu fräschare blev den efter att jag tvättade klädseln i går :) Lite senare så kommer det att hamna en sufflett på den också. Då blir den nog toppen, jag gillar den skarpt, den är lätt att bära, lätt att fälla ihop och lätt att styra och tar inte så mkt plats även fast Josh sitter mkt bättre i den än vad han gjorde i våran Cresent Classic. Den har han nu vuxit ur. Först tänkte vi inte köpa en ny vagn, men jag insåg snabbt att han fortfarande har behov av en vagn. Så då kollade jag runt på Blocket :) Det roliga är att mina föräldrar hade en Brio Sitty till mig när jag var liten och dom var så nöjda med den ;) Så mamma fick nog en liten nostalgitripp när hon provkörde nya vagnen igår ;)
 
Hoppsan, lite of topic kanske, men hur som helst, en tur till IKEA blir det snart. Kommer tycka att det är en pina att vara där och trängas med folk. Men det är skönt när det är avklarat ;)
 
Nu ska jag slänga in lite mer ved i brasan och äta lite frukost. Josh åt frukost direkt när vi klev upp, en annan behöver vara vaken ett tag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0