Snart bär det av mot IKEA och Mio

I helgen och i går så var Sebbe, Patriks vän sedan många år tillbaka, här och hjälpte oss med lister, trösklar, fönster- och dörrfoder. I ett vanligt hus hade Patrik kunnat fixa detta själv men i ett timmerhus där inget är rakt och slät så behövde Patrik en hjälpande hand. Och goa Sebbe var så snäll och ställde upp med sina yrkeskunskaper. Så nu är det fixat :) Nu är det bara till för oss att foga på vissa ställen, fixa med små detaljer, slipa, måla, fixa fönsterfodret på utsidan och bror ska fixa sista det sista med elen.

Sen är det dags att införskaffa möbler! Jag som i vanliga fall hatar Ikea längtar som en tok efter att få åka dit, helt galet.
Sen ska man sitta och skruva ihop möblerna också, blääää vad trist. Men det är ett nödvändigt ont och det kommer att komma många svordomar ur min mun, som vanligt när jag monterar ihop möblerna. Men om det innebär att man slipper sova i vardagsrummet, ja då får man helt enkelt bita ihop ;)

Vi har iaf börjat sammanställa en inköpslista. Haha, vi upptäckte vilken skillnad det är på hur en man skriver en inköpslista och hur en kvinna gör det. Patrik har kluddrat på ett block och jag har sedan många månader tillbaka skrivit en lista i min mobil. När vi skulle gå igenom våra listor och slå ihop dom i går så upptäckte vi som sagt detta. Patrik skrev att till vårt rum så behövs en sängstomme, lampor, en rullgardin och en garderob sedan är rummet typ klart. På min lista hade jag också skrivit detta, plus gardinstång med fäste, nya lakan, nytt madrasskydd, nytt täcke. Det märks att jag tänker lite mer detaljerat än Patrik, men det kan ju vara så att jag vill passa på att handla vissa saker när vi ändå är på Ikea, eftersom vi är där typ max en gång om året.
För så kul är det inte så jag vill springa där i flera omgångar ;)

Men jag tror att vi kommer få till rummen bra, och som sagt man längtar så tills det är klart :)

Kommentarer
Postat av: Michaela

Vilken skillnad. Vi är där i snitt 1 gång / månad, men sen har vi närmre än er också.. Listorna känner jag igen. Brukar vara samma här. Jag tänker mer i detalj medans Jerry tänker de stora sakerna och sen done.
Hur som helst så hoppas jag ni hittar det ni söker efter sen och att ni får ihop möblerna som de skall vara. Brukar inte vara det lättaste med Ikea ;)

Kram

2012-10-02 @ 16:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0