Joshens rum

Nu mina damer och herrar kan jag äntligen presentera några före- och efterbilder på sonens rum.
Sovrummet lägger jag upp senare då sambon jobbar natt och har nu reserverat sovrummet.
 
Är otroligt stolt över min sambo som har jobbat så hårt hela sommaren, och TACK till alla som har hjälpt oss under renoveringen. Hela familjen är väldigt nöjda rummen.
 
Det som är kvar i sonens rum är att få upp några hyllor, fler tavlor och sånt. Men jag kommer att uppdatera lite om det vart eftersom vi fixar dom detaljerna :) Men i det stora hela är rummet färdigställt :)
 
Så här såg det ut innan, hej bastu-känsla!
Mörkt och trist, det fanns ETT eluttag i hela rummet och ingen möjlighet till takbelysning. Detta rum hade vi som förråd fram tills renoveringen startade. Rummet var alltid svinkallt vintertid och under renoveringen upptäckte vi två små hål i väggen mot baksidan. Man såg rätt ut i naturen genom dessa, inte undra på att det var kallt. Dessutom var båda rummen dåligt isolerade vilket inte gjorde saken bättre.

Väggen mot vardagsrummet.
 
Mot vardagsrummet.
 
Det fula, målade golvet i färgen aprikos/rosa. Golvet var dessutom ISKALLT vintertid.
 
 
 
Och så här blev det efteråt.
 
Ljust och fräscht, lite skillnad va? Rummet är litet men vi har försökt utnyttja ytorna så gott det går. Sen kommer det som sagt upp lite hyllor på den vägg där vimplarna sitter. Vi har även blandat gammalt och nytt, t.ex. lampan under sängen kommer från mitt barndomshem, sänglampan är Patriks gamla och bokförvaringen som jag gjorde om följde med huset, gardinerna är beg och kommer från Tradera :)

Katten fick vara med på ett hörn också.
 
Väggen mot vardagsrummet. Lite gosedjursförvaring fick vi till också :)
Och nej, vi valde inte blå färg för att vi har en son, utan för att vi alla tre gillar färgen :)
 
Leksaksförvaring under sängen och en myshörna. Vill sonen ha mer golvyta så är det bara att flytta bort sakerna under sängen.
 
.
Myshörnan :) Vi valde ett mörkt (för att bryta av från det vita) och väldigt slitstarkt golv, det behövs när man har barn. Vi har samma golv i sovrummet också :)
 
Klädförvaring och bokförvaring :)
 
Ugglehängaren där sonen har sin pyjamas, målarförkläde och bakförkläde (som för närvarande hänger på tork) och sin ryggsäck (som just nu är på dagis). Den sitter i sonens höjd så att han själv kan hämta och hänga tillbaka sakerna :)
 
Så där nu har ni sett sonens rum, hoppas att ni gillar det :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj jäklar vilken skillnad!!! Superfint!
Jag gillar't!

2012-11-29 @ 13:49:03
URL: http://frusandrasjoberg.blogg.se
Postat av: Monica

Jättefint ! Duktiga ni är !

Svar: Tack :)
Mikaela Andersson

2012-11-29 @ 16:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0