Byrån

Nu är äntligen byrå färdig, nu står den på sin plats med zinkhuset tänt, adventmys på hög nivå :)
Men puh, vilket jobb det var att omvandla den från brunbetsad till vit. Först fick man utöver slipa även lägga på grundfärg och sedan 3 lager vit färg på det. Och på vissa ställen fick jag även lägga lite lack för att skydda ytor som kan bli extra utsatta. Jag kommer helt klart ta mig en funderare nästa gång jag vill måla om någon brunbetsad möbel, för bets sitter som berget! Skulle jag göra om det så skulle jag nog välja finare penslar, för då hade penseldragen inte blivit lika tydliga men, jaja det är väl charmigt det med antar jag.
 
Så här såg byrån ut innan, tyvärr glömde jag ta en riktig före-bild.
 
 
Och så här ser den ut nu, och nej den är inte sne, det är en synvila då panelen bakom inte är rak. Det är nog inte så lätt att panelklä en timmerkåk där timmret är allt annat än rakt. Här ser ni även sambons väggförvaring där hans plånbok m.m. numera bor. Sååå skönt att slipper ha en stökig hög på ena högtalaren vid ytterdörren, nu börjar jag få lite ro i sinnet ;)
 
 
Nu ska jag fortsätta att adventmysa, sambo fick åka i väg akut på jobb. Klirr i kassan men tomt i soffan, men vi har haft en väldigt mysig dag i dag på tu man hand, så man kan egentligen inte klaga ;) Sonen har varit hemma hos sin morbror/gudfar med familj där dom har bakat bullar och pepparkakor :) Hoppas bara att sambon inte bryter ihop eftersom han inte har laddat ordentligt med sömn nu. Men han åkte i väg med en famn full med energidryck så det håller kanske i gång honom en stund.
 
Som sagt, nu ska jag fortsätta att adventmysa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0