Semestern 2012 är nu över

Så där ja, då är semestern över. Dock är jag ledig måndagar så det blir inget jobb/dagis för mig och sonen förrän på tisdag.

Hur går det med renoveringen kanske ni nyfikna undrar? Jo tack bra ;) Skämt å sido, man börjar se slutet i tunneln faktiskt även om det är några moment kvar. Men man börjar se en glimt av slutresultatet och vi gillart ;)
När allt är klart så kommer det upp före- och efterbilder :) Så ni får vänta tills dess :) Joshens rum kommer nog bli tufft, dock är det ett litet barnrum men vi ska försöka inreda det i sann compact living-anda. Så få saker som möjligt på golvet för att skapa mer rymd och större lekyta åt vår aktiva son :)
Vårt sovrum kommer att bli ljust, äntligen! Vi slipper att bo i en mörk grotta som man blir deppig av :)
Men som sagt, ni får hålla er till tåls ;)

Men jag kan säga att detta är första gången som jag längtar till IKEA, jag som i vanliga fall HATAR att handla på IKEA. Jag blir bara irriterad på allt folk som släpper kundvagnar vind för våg, som kör på hälsenorna på en och som ska slita och dra i samma saker som en själv. Och när man ska leta som en tok efter saker i "Tag själv"-lagret där man upptäcker att det man vill ha inte kommer in förrän 3 veckor efter ens besök av varuhuset, och så kommer man dit efter 3 veckor så får man veta att det dröjer ytterligare veckor innan det man söker kommer in. Den händelsen är min favorit, fick uppleva det några ggr när vi höll på med badrummet. Vi bor liksom inte nästgårds med IKEA så då blir man extra glad efter att ha åkt flera mil till IKEA. Men jag försöker vara positiv denna gång, det är mest för Joshens skull som jag vill åka dit. Hans rum är viktigare än vårt sovrum känner jag. Men visst ska det bli skönt att slippa sova i vardagsrummet ;)

Vad gäller inglasningen av verandan så kommer glasmästaren äntligen hit i morgon för att kolla på vad som behövs beställas m.m. Så äntligen är bollen i rullning där också :) Ska bli riktigt nice med inglasningen, speciell när snön kommer och man slipper så mkt snö in i huset :)

Så här hemma har vi många järn i elden just nu, men det ska bli så skönt med dom delarna avklarade sen :)
Ni kommer få se bilder på rummen och inglasningen sen :)
Trackback
RSS 2.0