Projekt: Inglasning

I dag ringde glasmästaren, i morgon kommer han och en kille till hem till oss för att sparka i gång projektet. Det som kommer att ske är att dom kommer att bygga upp "ramarna", sen vid ett annat tillfälle kommer glaset på plats. Glaset har nämligen längre leveranstid så därför får vi bara ramarna nu. Men det är ett steg i rätt riktning :)

I dag har bror även varit här och fixat med elen, dock är den delen inte helt klar men det blir den inom kort :)
Vi ska fixa några smågrejer så kan bror fixa det sista. Jag har iaf denna helg målat fönsterfodrena som ska sitta på utsidan. Har bara en sista grej kvar där sen är dom redo att sättas upp, det hinner jag säkert fixa under veckan :) Nästa projekt för mig blir att måla fönster- samt dörrfoder som ska vara inne i rummen. Eller så blir det till att måla panelen som sambon ska sätta upp på mellanväggen. Det är skönt att måla, det är lite terapi för mig nu när man har mkt i tankarna.

Så ser det ut här hemma just nu, får ursäkta att det inte dyker upp annat än små uppdateringar om inglasningen och renoveringen. Men mitt pysslande ligger just nu nere, hela skallen är full med projekt men tiden räcker inte riktigt till för sånt just nu. Jag hoppas att jag snart ska kunna få mer tid till detta, för skallen börjar bli för full med idéer känner jag, dessutom saknar jag det så galet mkt. Speciellt nu när jobbfronten är kaos. Men jag försöker se positivt och är säker på att det hela kommer att lösa sig på ett eller annat sätt :)

Nu ska jag försöka vara lite social med sambon :)
Trackback
RSS 2.0