Inglasning och renovering

Jaha semestern är som sagt över, tyvärr fick jag veta samma dag som jag kom tillbaka till jobbet att min tjänst upphör om ca. 3 månader. Så just nu går all min tid till att hitta ett nytt jobb, så jag slipper vara arbetslös. Sen lägger jag så klart min tid på familjen och hemmet också, men hela jobbsituationen hänger just nu som ett mörkt moln ovanför huvudet på mig. Men det ordnar väl sig på ett eller annat sätt får man hoppas. Känns bara konstigt att snart vara utan jobb när man alltid har haft jobb sen man var 15. Jag har aldrig varit arbetslös så hela den situationen är både ny och skrämmande för mig.

Vad beträffar inglasningen så har vi nu beställt det vi vill ha genom glasmästaren. Nästa steg är att glasmästaren och en kille till ska fixa med förarbete och "ramarna". Steget efter det blir att sätta in glasen och skjutpartierna. Det kommer bli riktigt nice, skönt att man får det fint hemma. Det gör en lite gladare mitt i kaoset och jag är glad över att finansieringen av inglasningen är klar så det behöver vi inte tänka på. Speciellt nu när man inte vet vad man får för inkomst i november.

Renoveringen har vi tagit det lugnare med, tror luften gick ur oss lite iom att vi fick beskedet om min tjänst. Men vi får ta oss i kragen, vi kan inte bo i vardagsrummet i all evighet, även om det innebär att vi tar det lite lugnare med utgifterna. Dock är det skönt att min duktiga sambo har kommit så långt, så man ser verkligen en glimt av slutresultatet. Men om några dagar är det iaf tänkt min bror ska komma hit och hjälpa oss med det sista med elen.

Nu har ni fått en uppdatering iaf och jag ska nu ta en dusch :)
Trackback
RSS 2.0