Grattis bloggen!

Grattis på födelsedagen min fina lilla blogg. Idag för ett år sen satt man hemma, mammaledig med lilla sonen, och kom fram till att jag saknade att blogga. Dock ville jag inte blogga om mitt liv som jag gjorde innan sonen föddes, nej jag ville blogga om mina intressen istället. Så det fick bli en pyssel- och inredningsblogg :)

Vad gäller pyssel så håller jag på med ett projekt just nu. Dock hade det fått vila lite eftersom jag har haft annat för mig som var viktigare d.v.s. vara med familjen och sköta om hemmet. I helgen målade jag även klart runt våra fönster och vår ytterdörr, SÅ SKÖNT att man slipper det på ett tag och snyggt blev det också. Och jag verkar ha valt rätt tid att måla också för nu verkar hösten ha dragit igång på allvar. Idag ÖSER det ner utanför. Är glad att man slipper vara ute, sonen måste vara överlycklig på dagis, han lär ju hoppa i en hel del vattenpölar idag. Thank god for regnkläder och gummistövlar ;)

Sen i helgen så blev Josh med en underbar ugglemössa, gjord av självaste Mumari och igår damp den ner i vår brevlåda. Den satt perfekt på Josh och är hur snygg som helst. Den kommer användas flitigt, dock inte på dagis. Där får sonen ha en annan mössa ;) Kika in hennes blogg, där finns det bilder på hennes fina ugglemössor, tänk om man kunde skapa något så fint i garn. Men det kan jag inte, trots många timmar på syslöjden i skolan (allt jag stickade såg mer ut som fisknät). Det är därför jag helst jobbar med trä, som är mer min grej ;) Dessutom är jag helt fast i hennes blogg nu, jag besöker den så fort jag är ute på nätet och jag följer henne även på FB :)
Som sagt, kika in hennes blogg, ni kommer inte ångra er :)

Nu jobbar Patrik sitt hästpass igen, så ikväll hoppas jag att jag kan få till lite pysseltid, känner hur det kliar i fingrarna ;)

Ha det bra i regnet!
Trackback
RSS 2.0