Skoltavelfärg

Ja jag vet, jag är en dålig bloggare. Men det har hänt mycket i privatlivet som har gjort att jag inte har orkat/kunnat pyssla eller gjort att jag valt bort att blogga. Men nu tar jag tag i kragen och sätter ihop ett inlägg.

Som rubriken avslöjar så ska jag skriva lite om skoltavelfärg, det är precis som det låter, det är en svart färg som man kan skriva på med tavelkritor. Vi som började gå i skolan innan "whiteboarden" slog igenom minns den svarta (ibland gröna) skoltavlan och de vita kritorna.

Nu för tiden är det inne att måla detaljer eller väggar med skoltavelfärg. Hemma i vår stuga är vi sugna på att måla en del av en vägg vid matplatsen med just den färgen. Hur snyggt är det inte att kunna skriva upp veckans meny, scheman, vackra ordspråk eller påminnelser på den svarta väggen? Färgen finns att köpa på Panduro, men man kanske kan köpa den i en vanlig färghandel också.

Hur snyggt är inte detta?






(Bilderna har jag "googlat fram")

Som skrivet, det är ju så snyggt! Tror inte att sonen skulle misstycka att rita lite han också med kritorna ;)

Ha det bra!
Trackback
RSS 2.0