Julstrumpa

Hemma hos oss blir det ingen julgran i år, dels för att vi bor i en timmerstuga av modellen "Compact Living" och dels för att det finns en risk att Josh och Atlas plundrar den i förväg eller under mellandagarna. Därför har vi valt i år att vi inte ska ha gran, det får vi njuta av hemma hos mor- och farföräldrarna istället. Så istället ska vi ha en julstrumpa till Josh som vi fyller med hans julklappar, ja, iaf med dom som får plats ;) De andra får man väl ställa lite snyggt nedanför strumpan ;)

Joshens julstrumpa fick han av sin mormor och morfar förra året, om jag inte minns fel? Den kommer iaf från Hemtex. Och när dom hade julrean förra året så passade jag på att köpa två till, en gemensam till mig och Patrik, den tredje är väl tänkt att ett framtida syskon till Josh ska ha. När det dyker upp ett. Jag passade på att köpa på rean för det är lite roligare att alla har likadana tycker jag :) Tur är väl det för nu när jag skulle skriva ett inlägg om dessa fina julstrumpor så verkar Hemtex inte ha dom, inte på hemsidan iaf. Försökte googla men hittade bara en som var snarlik i mönstret men den stämde inte riktigt i färgerna. Men eftersom jag för närvarande inte kan visa dom julstrumpor som vi har hemma så får ni nöja er med bilden på den snarlika strumpan. Dom som vi har går i vinrött, vitt och lite grått om jag inte misstar mig. Dom ska jag iaf hänga upp kvällen innan julafton när lilleman sover (för att minimera risken för plundring och vandalisering av julstrumpan).

Hur som helst, jag kan verkligen rekommendera julstrumpor för de är väldigt fina, med eller utan julklappar instoppade :)


(Bild tagen från Hemlangtan.com) 

I kväll eller i morgon ska jag även ge mig på ett julrelaterat pysselprojekt. Så håll ögonen öppna! :)
Trackback
RSS 2.0