Julbocken

Nu mina kära vänner ska jag visa mitt julpyssel. Sist när vi hälsade på min underbara svärmor så fick vi en liten ljusstake/ljushållare i form av en julbock i trä. Denna hade min kära sambo gjort i slöjden en gång i tiden och nu ville svärmor att vi skulle få den. På en gång så ville Patrik att jag skulle försöka piffa till den lite. Visst, varför inte tänkte jag och satte igång.

Så här såg den ut innan, här hade jag precis slipat av den.



Lite spackel, mer slipning, några omgångar med färg, en textutskrift, eldning av lite papperskanter, lite decoupagelack och en snörstump senare så blev slutresultatet så här.




Detaljbild.


En sista grej jag skulle vilja göra på denna är att fixa en ljusmanschett eller liknande som gör att stearinet inte rinner ner över hela bocken. Det vore synd nu när man piffat till den :)

Nej nu ska jag sova.

Kram och god natt!
Trackback
RSS 2.0