Hyllorna är på plats!

Dock blev det inte hyllorna från Jysk som jag först hade tänkt mig. Istället blev det vita hyllor från Bauhaus eftersom sambon skulle dit och shoppa nödvändigheter medan jag jobbade.
Så igår sparkade sambon och jag igång projektet.

Så här såg det ut innan.

Tog en gammal bild från bloggen, så vi har INTE julsaker framme. Bara så att ni vet ;)
Ville bara visa hur utrymmet vid luftvärmepumpen såg ut innan. För det är nämligen ovanför fönstret vi har satt upp hyllorna. I vårt lilla hus har vi inte plats för vanliga bokhyllor, och ovanför fönstret är ju en död yta som man annars inte använder.

Så här blev resultatet, ignorera vår lampsladd. Vi ska ta tag i den, nån gång ;)


Nu får äntligen mina bokstöd, som jag gjorde för länge sen, jobba :) Jag råkade ta bilden snett, så det är inte hyllan som är sne ;)


Det som är bra med hyllorna är att vi fick bort böckerna från "Josh-zonen" och att vi fick bort saker från vår öppna spis med insats. För ovanpå hade en massa saker som vi inte vetat var vi skulle ha dom hamnat. Vilket har gjort att det sett stökigt ut plus att man inte sett vad som har stått där för alla prylar. Men tack vare hyllorna fick många utav sakerna en ny plats i vårt hem :)


På denna gamla bild så ser ni hur mycket prylar vi har haft där uppe.

Så här ser det ut nu.

Lite skillnad om man säger så. Ljuslyktan följde med huset. Måsen är köpt på Hedlandet i Mariefred. Glasprynadssaken är arvegods efter Patriks morfar, det är en gubbe med ett fiskespö på. Passar min fiskegalna sambo. Sen ser ni mitt lilla ankare som jag målade svart för något år sen :)
Nån gång skulle vi vilja fixa ett till plan ovanpå kaminen. Då får man lite olika nivåer så man faktiskt kan se vilka saker som står ovanpå. Även om det är färre prylar där nu så skymmer de fortfarande varandra.

Vad tycker ni om vår lösning?
Trackback
RSS 2.0