Jigsaw-lampa

Sorry att jag inte skrivit på ett tag men har haft fullt upp med annat, bl.a. sonen som har börjat ställa sig upp (med stöd av möbler) här hemma. Stolt mamma! :)

Hur som helst, ni som läste min gamla blogg känner säkert igen innehållet i detta inlägg ;)

När Patrik och jag var i Thailand våren 2008 så sprang vi på en marknad, där hittade vi bl.a. en jättecool lampa som man kunde sätta ihop själv till olika former.

Väl hemma blev denna lampa liggandes, tills vi flyttade från lägenheten till huset vi bor i nu.
Då tog jag mig i kragen och började att sätta ihop lampan. Men oj, oj, oj vilket jobb det var. Speciellt eftersom beskrivningen som följde med skulle ha fungerat bättre som toapapper. Men till slut kom jag på en lösning och då fick jag ihop lampan. Här har ni en video på hur det går till när man sätter ihop den, det ser kanske lättare ut än vad det var ;)



Nu hänger den i vårt vardagsrum och vi är så nöjda med den. Den sprider ett sånt skönt ljus och vart man än sitter så blir man aldrig bländad av den.

Är ni nyfikna på lampan så kan ni googla "Jigsaw lamp" så hittar ni säkert flera varianter av den. Vi valde att göra en stor boll för den verkade enklast att göra :)

Så här ser den ut.


Sjukt snygg, eller vad säger ni?

Trackback
RSS 2.0