Typograflåda

I går kväll så fyndade jag en typograflåda eller "kast" som det även kan kallas för.
Min kära sambos avlidna morfar hade ett eget tryckeri. När han sedan avled så fick Patrik ärva grejer från tryckeriet (Svärmor, kan man kalla dem för stämplar? Kan inte den tekniska termen på dem). Dessa små och väldigt fina "stämplar" fick Patrik tillsammans med en liten typograflåda, tyvärr är den lite för liten så alla får inte plats i den.

Men för någon kväll sen så hittade jag av en slump en större typograflåda på Tradera. Å jag kunde inte låta bli att köpa den till Patrik. Tycker att min hårt arbetande sambo ska ha en värdig och rymlig plats för sina "stämplar" som han håller så kärt. Nu är den iaf betald och klar. Väntar bara på att den ska hitta hem :)







Sen är frågan, ska jag låta den vara i det skick den är i nu eller om jag ska måla den vit. Det får jag klura på.

Förresten, nu är det bara 4 dagar kvar till jul, mys!
Trackback
RSS 2.0