Sonens födelsedagspresenter

Herregud, tänk att sonen fyller 1 år om mindre än 8 dagar! Å vi som nyligen har kommit hem från BB, eller ja, det känns så iaf ;)

Hur som helst, vår lilla älskling har redan fått två födelsedagspresenter, köpta på Jysk för övrigt. De var för stora för att gömma, plus att han inte är stor nog att förstå att det snart är hans födelsedag, och allt ståhej som kommer med det. Så han fick dem idag, dessutom var han ju med när jag köpte presenterna ;)

Nu till saken, det han fick var en stor leksakslåda, inte så kul kanske men nödvändigt, då den han har är (efter alla julklappar) för liten. Så här ser den ut. Det syns kanske inte så bra men den är blå med limefärgade detaljer.



Väldigt rymlig och praktisk med sina hjul. Sonen var direkt fram och röjde med den efter att leksakerna hade hamnat där :) Sen ju mer leksaker han får, så kan man bara pallra sig till Jysk och inhandla fler. Men just nu räcker det med en ;)

Sen fick han även en barnfåtölj. Först hade jag tänkt köpa en som var formad som en bil. Mamma hade sett en när hon hade varit på Jysk. Men när jag fick se den idag så såg jag på en gång att den var gjord för större barn. Den var väldigt hög, det s.k. "ryggstödet" var smalt och inte så mkt till ryggstöd då det var väldigt mjukt. Sen hade den inga armstöd vilket betyder att Josh skulle drulla ner 20 ggr om dagen från den om jag köpte den.
Istället hittade jag denna.


Den ljusblåa med en kungakrona på (istället för "Princess"-broderiet) fick följa med hem. Josh har provsuttit (och provklättrat på) den och den verkar ha blivit godkänd. Även Atlas har provlegat i den och godkänt den. När vi fixar ett eget rum till honom så hamnar dessa ting i hans rum. Men tills dess får de bo i vårt vardagsrum.


Vad gäller mitt pysselprojekt så håller jag på och fixar det sista på den. Kanske blir jag klar i morgon, om tiden räcker till ;) Så håll ut lite till! ;)
Trackback
RSS 2.0