Fjärde ljuset tänt

Så där då var det sista ljuset tänt i staken. Mindre än 5 dagar kvar till jul nu.



Dock har jag noll helgkänsla då Patrik har jobbat hela helgen. Han jobbar sitt sista pass i natt och är ledig fram till natten mot jul. Sen är det full fart till efter nyår tror jag. Så det känns som om helgen har varit vanlig vardag för mig. Men man får trösta sig med att det blir ett ordentligt klirr i kassan efter detta. Men visst saknar man Patrik något sjukt mkt, men vi får ta igen det sen.

I veckan som kommer nu så ska jag försöka ta mig in till Nynäs bl.a. för att hämta mitt paket från Panduro. Ska bli skönt att börja pyssla igen. Jag kommer behöva något att sysselsätta mig med om Patrik är i väg och jobbar på kvällarna. På dagarna håller ju Josh och sysslorna mig igång, det är på kvällarna det går långsamt om Patrik jobbar och Joshen sover.

Här om kvällen surfade jag runt och hittade en tjej som gör så coola tavlor (kommer tyvärr ej i håg vilken sida jag besökte). Blev väldigt inspirerad faktiskt. Dessutom hittade jag en tavla som verkligen talade till mig och på något sätt får mig att tänka på min svärmor. Kanske för att hon älskar just änglar ;) Så igår när det kliade som värst i fingrarna så satte jag mig ner och började skissa med blyerts. Men det blev inte ens i närheten så snyggt som tavlan. Men så är det en stor skillnad mellan att måla med färg på en duk och skissa med blyerts på ett papper. Är bra sugen på att införskaffa en duk och färg och måla lite. Skulle vara kul att prova på iaf :)

Här har ni tavlan som fångade min blick :)


Jag gillar såna här tavlor. Gillar även tavlor som är lite emo, lite mörka på något sätt. Men det skulle inte passa in i den stil vi har här hemma. Men det är vackert att titta på. En konstärinna som jag tycker gör häftiga tavlor är Lisa Rinnevuo. Jag gillar hur hon använder vackra meningar som en ram runt sina verk.

Nej, nu ska jag nog ta mig ett glas med kall apelsinglögg. Sitter även och väntar på att säsongens sista "Gossip Girl"-avsnitt ska släppas på kanal5.se/play. Det är svårt att titta på sånt när Josh är vaken, så då tittar jag på nätet efter att han somnat istället :)

Trevlig 4:e advent på er!
Trackback
RSS 2.0