Trädgård och Hedlandet

Jag vet, jag är en dålig bloggare just nu. Men just nu ligger mitt fokus (utöver det vanliga som jobbsök och familjen) på att vårrensa här hemma och ordningställa trädgården. I går fixade jag lite med ved och släpade i väg det sista riset som vi hade på tomten. Så nu ser tomten lite mer proper ut, har bara lite löv vid uppfarten som jag ska ta hand om. Nästa steg blir att plantera potatis, morötter och gul lök i vår pallkrage. Jag ska även införskaffa jordgubbsplantor som sonen ska få ha hand om. Sen ska jag fixa med blommor och sånt för att göra tomten lite mer inbjudande :)
 
Sonen är magsjuk idag och blir troligen hemma hela veckan, så då får man väl passa på med lite trädgårdsarbete medan han sover. Det är så jag får göra om dagarna när jag är ensam hemma med sonen.
 
Sen har jag och min mamma bestämt att vi ska åka till Hedlandet nästa vecka, hon har aldrig varit där och vill gärna dit. Själv tycker jag att det är trevligt att åka dit. Har väl egentligen inte en massa som jag måste köpa, kanske några sommarplagg till sonen isf. Jag åker helt enkelt dit med ett öppet sinne ;) Men det blir ingen storhandling utan hittar jag något så kanske det får följa med hem :)
 
Nu ska jag försöka få i sjuklingen lite mat, hittills har bara lite yoghurt fått stanna i magen. Resten har bara vänt i magen på honom, mammas lilla skrutt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0