Bokstäver

Sent igår kväll så fick jag en ryck och började pyssla när resten av familjen sov. Just nu är det en trend att ha bokstäver av trä eller gips uppsatta på väggarna eller stående på en hylla, något som jag personligen tycker är väldigt snyggt.

För ett tag sen hade jag varit och storhandlat på Coop med sonen när jag upptäckte att Nynäshamn har fått en ny butik, som heter VeLi´s pysselverkstad. En butik i min smak med andra ord ;) Hur som helst så köpte jag vita bokstäver och ett vitt hjärta gjorda av någon typ av gipsblandning. Men eftersom vita bokstäver är ganska opraktiskt då Josh kommer ha vita väggar i sitt framtida rum så ville jag sätta min egna prägel på bokstäverna.

Här ser ni slutresultatet.



Egentligen ville jag ha bokstäverna på golvet när jag fotade för att få en neutralare bakgrund, men eftersom sonen är vaken så är det bara att glömma det. Så njut av vår "fina" vaxduk som bakgrund istället.

Ja som ni kanske ser så har jag snöat in på stjärnor, men dom matchar Joshens bokförvaring iaf. Stjärnorna är, som ni trogna läsare vet sen tidigare, servetter som jag limmat fast med decoupagelack. Lite pyssligt men är rätt nöjd. Ska köra ett lager till med lack innan jag är helt nöjd, men det får jag ta nån kväll. De svarta bokstäverna målade jag med svart akrylfärg. 
 
Nu ska sonen och jag fixa iordning oss och städa lite här hemma :)
Trevlig helg!
Trackback
RSS 2.0