Glasunderlägg

Prisa gud! Vi har internet igen i hemmet! Dock är det via gamla laptopen, vår nyaste vill inte samabeta ännu. Men iaf, vi har internet. Så nu kan jag visa er mina glasunderlägg som jag har fixat till.

Först köpte jag omålade 12 st underlägg från Panduro. Så här såg de ut innan jag tog tag i dem.

De såldes i 2-pack, så jag köpte 6 st förpackningar.

Sedan målade jag dem i vitt, 6 st valde jag att ha svart ram på för att variera mig. Därefter köpte jag servetter från vår vanliga mataffär som jag limmade/lacka dit med mitt decoupagelim/-lack.

Här ser ni slutresultatet.

Patriks betyg blev: Skitsnygga! Det är alltid lika kul när han uppskattar det jag gör :)

Det enda som var pilligt var att få till servettbitarna. Men jag gjorde så här att jag först gjorde en mall i rätt mått i lite hårdare papper. Sedan la jag mallen över servetten och skar försiktigt ut bitarna med en rakbladskniv. Självklart hade jag en skärbräda under ;)

Nu har ni sett mina glasunderlägg. Nu ska jag lägga upp nästa projekt på bloggen :)
Man får passa på när resten av familjen sover en stund och nu när vi äntligen har internet ;)

Trackback
RSS 2.0