Det händer mycket just nu

Tyvärr så har jag haft fullt upp så jag har inte hunnit färdigställa mitt nuvarande projekt. Men ska försöka få lite tid till det ikväll. Som rubriken lyder så händer det mycket just nu och det i sin tur gör att bloggen och mina projekt vilar. Bl.a. har vi haft fullt upp med huset, bl.a. fasaden, plus att vi har lämnat in en ansökan om att få glasa in en del av vår altan. I vårt område är de så stränga med vad man får och inte får göra, men vi hoppas, hoppas, hoppas att de ska godkänna det hela. Det är vad vi väntar på just nu, pengar och allt sånt är annars klart, det är bara ett "OK" som saknas ;) Det vore så skönt att få glasa in en del av altan eftersom vi inte har en ordentlig hall, vi kliver liksom rakt in i vårt vardagsrum. Vilket är lagom roligt på vintern när man drar med sig snö in i huset. Det utrymmet vi vill glasa in ska fungera som en "kallhall", så man kan ha barnvagnen, lite skor och sånt där. Då slipper vi ha allt sånt precis innanför ytterdörren istället. Jaja får se vad kommunen säger...
Får vi ett ok så kan ni ge er på att inglasningen kommer att komma upp på bloggen sen ;)

Just nu kryper det i fingrarna på mig, vill fixa lite grejer hemma, bl.a. fixa två hyllplan så man kan få upp böcker och sånt på. Våra böcker ligger just fortfarande i högar sen vi flyttade in i huset. Såna saker kan jag frustera mig på, för det gör att det alltid ser så himla stökigt ut. Men jag har spanat in denna på Jysk, tycker att de är helt ok och priset svimmar man inte över, 149 kr för det större hyllplanet och 99 för den mindre varianten. Den på bilden är det större :)


Bild tagen från jysk.se

Men hyllplanen kommer jag nog fixa vid nästa lön, om vi inte får en massa oväntade utgifter som vi fick denna månad. Bl.a. ska ena bilen lagas och sen så slog blixten ner i vår dator häromdagen och sabbade troligen vårt nätverkskort och vårt router (eller modem). Vi hörde hur det mullrade till på avstånd, det var tillräckligt långt bort för att vi inte skulle vara oroliga iaf. Kort därefter dundrade det till ordentligt och det blixtrade till från vårt telejack och vårt stackars data som stod på fick ta smällen. Sonen som aldrig varit vaken när det åskat så högt fick panik, lilla älsklingen. Så det var lite lätt kaos hemma.

Så nu vet ni iaf varför det är lugnt på bloggen. Men som sagt, jag ska försöka pyssla lite ikväll. Får se hur långt jag kommer ;)

Ha det bra i ösregnet :)

Trackback
RSS 2.0